Godziny otwarcia:
Umów się na jazdę próbną
Umów się na przegląd
Finansowanie - oblicz ratę
Konfiguruj swoją Toyotę

Sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce przekroczyła 20 000 aut

Toyota krajowym liderem rynku hybryd

Toyota jest niekwestionowanym liderem rynku hybryd w Polsce, a jej przewaga nad innymi producentami systematycznie rośnie. W lutym 2017 roku łączna liczba samochodów hybrydowych tej marki sprzedanych w kraju przekroczyła 20 000 egzemplarzy.

Polscy kierowcy przekonali się do samochodów Toyoty wyposażonych w dwa silniki – ostatnie 10 000 egzemplarzy kupili w 12 miesięcy. Przyczyniło się do tego wejście na rynek w 2016 roku trzech ważnych modeli hybrydowych – Priusa 4. generacji, SUV-a RAV4 Hybrid i zupełnie nowego crossovera C-HR Hybrid.

Obecnie oferta Toyoty obejmuje 7 modeli z napędem benzynowo-elektrycznym, należących do 6 segmentów. W ciągu ostatnich 5 lat roczna sprzedaż wzrosła aż 40-krotnie i wyniosła w 2016 roku 8 364 aut, o 119 procent więcej niż rok wcześniej.

Toyotę Auris Hybrid – najpopularniejszą hybrydę w Polsce – wybrało łącznie 9 839 klientów. Drugim najczęściej kupowanym modelem hybrydowym jest Yaris Hybrid, którego łączna sprzedaż wyniosła 4 628 aut. W 2017 roku rekordy popularności bije Toyota C-HR Hybrid – tylko w ciągu 2 miesięcy 2017 roku z salonów wyjechało 1 036 crossoverów z tym napędem. Toyota RAV4 Hybrid jest dostępna od 10 miesięcy i w tym czasie znalazła 2 809 nabywców.

W 2017 roku mija 20 lat od debiutu Toyoty Prius – pierwszego masowego modelu hybrydowego na rynku. Od tego czasu kierowcy na całym świecie kupili 10 milionów hybryd Toyoty i Lexusa. W porównaniu z samochodami o napędzie konwencjonalnym udało się dzięki temu ograniczyć emisję CO2 o ponad 77 mln ton, a zużycie benzyny o 29 miliardów litrów. Toyota oferuje łącznie 33 modele hybrydowe w 90 krajach.

Rok Sprzedaż roczna Łącznie
2004-2012
1286
2013 1532 2818
2014 2520 5338
2015 3820 9158
2016 8364 17522
sty-lut 2017 2652 20174
Łącznie 20174

Dowiedz się więcej

Nasza polityka e-prywatności

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Za sprawą cookies zostają zapamiętane Twoje preferencje, np. wybrany salon dilerski. Jeśli chcesz dokonać ich zmiany, kliknij na: Zmień ustawienia cookies.