Godziny otwarcia:
Umów się na jazdę próbną
Umów się na przegląd
Finansowanie - oblicz ratę
Konfiguruj swoją Toyotę

1. i 2. miejsce Toyoty w wyścigu Spa-Francorchamps

Drugie zwycięstwo w sezonie

2017-05-08

TOYOTA GAZOO Racing wywalczyła drugie zwycięstwo w sezonie 2017 serii FIA World Endurance Championship (WEC). Zespół zajął 1. i 2. miejsce w 6-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps.

Buemi, Davidson i Nakajima na najwyższym stopniu podium


Prowadzący Toyotę TS050 Hybrid #8 Sébastien Buemi, Anthony Davidson i Kazuki Nakajima po raz drugi w tym sezonie stanęli na najwyższym stopniu podium, uzyskując w klasyfikacji kierowców 17-punktową przewagę nad rywalami. Toyota prowadzi w tabeli z przewagą 8,5 pkt nad konkurencyjną marką.

/
/
2. miejsce Conwaya i Kobayashiego


Toyota TS050 Hybrid #7 prowadzona wyjątkowo przez 2 kierowców – Mike’a Conwaya i Kamui Kobayashiego – ukończyła wyścig ze stratą jedynie 1,992 s do liderów i zajęła 2. miejsce. To pierwsze podwójne zwycięstwo Toyoty w tej serii od wyścigu w Szanghaju w 2014 roku.

Sarrazin, Kunimoto i Lapierre finiszowali na 5. miejscu


Stéphane Sarrazin, Yuji Kunimoto i Nicolas Lapierre, którzy po raz pierwszy wystartowali razem, po 6 godzinach bezproblemowej jazdy zajęli 5. miejsce. Zadaniem zespołu prowadzącego TS050 Hybrid #9 było zebranie cennych doświadczeń z jazdy z pakietem aerodynamicznym o małym docisku. Był to istotny element przygotowań TOYOTA GAZOO Racing do wyścigu w Le Mans.

/
/
Walka Toyoty o pozycję lidera


Samochody Toyoty od początku walczyły o pozycję lidera, stale zagrażając Porsche #1, które wystartowało z pole position. Na 10. okrążeniu Mike Conway objął prowadzenie, zaś Sébastien Buemi po kolejnych 3. okrążeniach prześcignął rywala i znalazł się na 2. miejscu.

Samochód bezpieczeństwa rozdawał karty


Kamui Kobayashi konsekwentnie budował przewagę bolidu #7, kiedy wyścig dobiegł półmetku, a w tym czasie Anthony Davidson trzymał się tuż za nim na drugiej pozycji. Sytuacja się zmieniła, kiedy na tor dwukrotnie wyjechał samochód bezpieczeństwa. Za każdym razem bolid #7 był już po pit stopie, tracąc przez to więcej czasu niż konkurenci, którzy zjechali z toru w czasie, gdy obowiązywał limit prędkości 80 km/h. Ten zbieg okoliczności kosztował Mike’a Conwaya około minuty.

/
/
Zmienne losy wyścigu


Kazuki Nakajima w aucie #8 objął prowadzenie podczas pierwszego okrążenia za samochodem bezpieczeństwa, po czym znacząco zwiększył swoją przewagę. Mike Conway walczył o drugie miejsce z Porsche #2. Ostatecznie samochód niemieckiego zespołu odpadł z czołówki z powodu wypadku i straty czasu na naprawę. Przez ostatnią godzinę Sébastien Buemi utrzymywał półminutową przewagę nad Kobayashim. Na końcowych okrążeniach japoński kierowca przyspieszył, zmniejszając stratę do kolegi z zespołu do niecałych 2 s. Nicolas Lapierre zakończył wyścig na 5. miejscu, 2 okrążenia za liderem.

13. zwycięstwo Toyoty w FIA WEC


Sukces w Spa-Francorchamps to 13. zwycięstwo Toyoty w Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych (FIA WEC) od debiutu marki w serii w 2012 roku. TOYOTA GAZOO Racing przenosi się teraz do swojej siedziby głównej w Kolonii, gdzie przyspieszy przygotowania do najważniejszej imprezy sezonu, 24-godzinnego wyścigu w Le Mans, który zostanie rozegrany 17 i 18 czerwca. Oficjalny test przed wyścigiem odbędzie się 4 czerwca.

/

„To był dramatyczny wyścig i mam nadzieję, że nasi fani dobrze się  bawili. Bardzo nas cieszy świetny wynik po intensywnej walce z Porsche.  Załodze #7 zabrakło szczęścia, mocno im zaszkodziły dwa kursy samochodu  bezpieczeństwa. Takie rzeczy się zdarzają w wyścigach długodystansowych,  ale ta sytuacja jest bardzo frustrująca dla Mike’a i Kamui oraz ich  zespołu technicznego. Ich samochód był najszybszy i nie zrobili żadnego  błędu. Kierowcy samochodu #8 świetnie się spisali. Przez cały czas się  nie poddawali i zostali za to wynagrodzeni.

To był dla nas także bardzo  produktywny weekend z punktu widzenia rozwoju technicznego. Mieliśmy  szansę zebrać dane na temat pakietu aerodynamicznego z małym dociskiem –  dzięki pomocy załogi #9 możemy lepiej przygotować się do Le Mans.  Wyścig w Le Mans to nasz wielki cel”

Toshio Sato, prezes zespołu TOYOTA GAZOO Racing

/
Statystyki


TS050 HYBRID #8 (Sébastien Buemi, Anthony Davidson, Kazuki Nakajima)
1. miejsce, 173 okrążenia, 7 pit stopów, najszybsze okrążenie: 1 min 57,722 s

TS050 HYBRID #7 (Mike Conway, Kamui Kobayashi)
2. miejsce, 173 okrążenia, 7 pit stopów, najszybsze okrążenie: 1 min 58,039 s

TS050 HYBRID #9 (Stéphane Sarrazin, Yuji Kunimoto, Nicolas Lapierre)
5. miejsce, 171 okrążeń, 7 pit stopów, najszybsze okrążenie: 1 min 58,020 s

/
/
Wyniki 6-godzinnego wyścigu Spa-Francorchamps


1. #8 Toyota GAZOO Racing 173 okrążenia
2. #7 Toyota GAZOO Racing +1,992 s
3. #2 Porsche (Bernhard / Bamber / Hartley) +35,238 s
4. #1 Porsche (Jani / Lotterer / Tandy) +1min 25,438 s
5. #9 Toyota GAZOO Racing +2 okrążenia
6. #4 Bykolles (Webb / Kraihamer / Rossiter) +12 okrążeń

Dowiedz się więcej

Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia, dowiedz się więcej.

Zapewniają bezpieczeństwo na stronach Toyoty i podstawową funkcjonalność.

Ulepszają działanie usług, które oferujemy, umożliwiając analitykę, monitoring, wyświetlanie okien z kwestionariuszami i poprawę wydajności.

Umożliwiają zapamiętywanie danych logowania oraz innych wyborów dokonywanych przez użytkownika na stronie.

Pozwalają cieszyć się pełną funkcjonalnością, zapamiętują odwiedzone strony oraz umożliwiają wyszukiwanie usług w Twojej lokalizacji. Zaznaczenie tej opcji skutkuje wyświetlaniem lepiej dopasowanych reklam na stronie Toyoty i poza nią.